Featured post

Buy All Quiet on the Home Front Here

Friday, 24 February 2017

Ciao Lorenzo!



My first ever venture into a foreign language review was of Lorenzo Tricoli's new book, (Other) Adventures of Pinnochio. Very sadly, Lorenzo died of a heart attack in the mountains last week. His funeral is today at 2pm.

I only met Lorenzo once, at Gazebook Sicily, but what a man he was, so full of life and energy and ideas. He was working on Pinnochio when I met him and had a dummy. We talked about books and photography and life and we swam in the sea. He had an eye for comfort, for finding the spot of shade, for understanding how to live life, for being on the move and finding all the beautiful places. And perhaps that's how he left this life, in a landscape, in the mountains that he loved!

Goodbye Lorenzo.



(Other) Adventures of Pinnochio: Il Mio Primero Recesione del Libro in Italiano:


Tutti le fotografie sono del Pinnochio (grazie Tipi. Li ho rubato)

Faccio come voglio con il mio Blog. E por quest'anno voglio imparare le lingue straniere per mi; Italiano, tedesco, francesce e spagnolo. Forse...?

Ma non ho il tempo per scrivere il mio blog e imparare le lingue straniere. Pero la soluzione è facile; io scrivo il blog in le lingue straniere. Io scrivo particolarmente le recensione di libri perche c'e molto difficile per scrivere in Inglese e ci vuole molti tempo.

Da ora in poi, le recensione sono un pocco corte, pero io impararo un pocco Italiano (o francese, o tedesco). Allora,una dia, io non sono il inglese stupido chi posso parlare inglese solamente. Forse, Inglaterra e la nazione del brexit, pero io voglio essere un po più europeo.Allora, il mio primero recensione in Italiano è (other) Adventures of  Pinnochio da Lorenzo Triccoli.



Il libro è la historia del Italia nel ventisimo secolo. Ci sono le fotografie che Tricoli ha trovuto sul Internet, Ci sono i capzioni e ci sono una granda storia sul retro del libro con un indice. è molto chiaro e ho imparato molto su la storia della Italia. Più importante sono le parole del Carlo Collodi, l'autore della historia del Pinnochio. Allora, il libro è satirico e politico.

Vediamo le historie del mafia, del disastre chemica Seveso, i scandali del Vatican e molti di piu.
Allora, ci è un libro historico e per mi è molti interessante. E con le parole di Tricoli, faccia una granda panorama della Italia oggi. E le parole sono interesante, non sono noioso. Leggo tutti le parole rapidamente!

La storia è chiaro e facile di capire, e le strate del fotografie e parole unianno insieme.

Per finire, questo libro di Lorenzo Tricoli è molto buono!

Puoi comprarlo qui

Scusa per il mio Italiano. è molti difficile! Che porco!




Le parole nove

Forse = perhaps

Da ora in poi = from now on

le recensione di libri = book reviews

 ci vuole molti tempo = it takes a lot of time

un po più europeo = a little more european

nel ventisimo secolo = in the twentieth century

sul retro del libro = at the back of the book

noioso = boring


Google Translate verzione in inglese


I do as I wish with my Blog. And por year I want to learn foreign languages ​​to me; Italian, German, and Spanish francesce. Maybe...?

But I do not have time to write my blog and learn foreign languages. But the solution is easy; I write the blog in foreign languages. I write particularly the review of books because there is very difficult to write in English, and it takes a lot of time.

From now on, the review are a short light steamed, but I impararo a Pocci Italian (or French, or German). Then, give a, I'm not the stupid English who I can speak English only. Perhaps, England and the nation of brexit, but I want to be a little more europeo.Allora, my primero review is Italian (other) Adventures of Pinnochio by Lorenzo Triccoli.

The book is the historia of Italy in ventisimo century. There are photographs that Tricoli has trovuto on the Internet, There are capzioni and there are a granda story on the back of the book with an index. It is very clear and I learned a lot about the history of Italy. More important are the words of Carlo Collodi, the author of the historia of Pinnochio. So, the book is satirical and political.

We see the histories of the Mafia, the disastre chemica Seveso, the scandals of the Vatican and many more.
Then, there is a book historico and for me many interesting. And in the words of Tricoli, granda face a panorama of Italy today. And the words are interesting, they are not boring. I read all the words quickly!


The story is clear and easy to understand, and strate unianno of photographs and words together.

Finally, this book by Lorenzo Tricoli is very good!

You can buy it here

Sorry for my Italian. it is a lot harder! What a pig!

No comments: